Aktuellt datum och tid: 24 sep 2018, 04:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 18:46 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 06 aug 2006, 10:13
Inlägg: 6968
Ort: Västerås
"Gick på" och köpte Pcars. Inte fan är det lika bra som AC heller, även om det är snyggt!

_________________
Ainis Noritis, Team Backmarkers


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 19:12 
Offline
Formel 3 förare
Formel 3 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 feb 2007, 16:36
Inlägg: 747
Ort: Upplands Väsby
Ainisse skrev:
"Gick på" och köpte Pcars. Inte fan är det lika bra som AC heller, även om det är snyggt!


Har inte hunnit testa AC så värst mycket men på vilket sätt är det inte lika "bra"? :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 19:59 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 06 aug 2006, 10:13
Inlägg: 6968
Ort: Västerås
Jag tycker AC käns som att köra bil IRL. Bilarna uppträder som man förväntar sig. Bra/Verklig känsla helt enkelt.

_________________
Ainis Noritis, Team Backmarkers


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 20:11 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
CoNa skrev:
Btw, du kan sköta kameran på en replay, precis som alla andra spel om du vill kolla en incident.

Hur? Jag har inte hitta några knappar mer än Num 4-6/2-8 som roterar kameran men de snurra bara runt och går inte att låsa.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 21:19 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Blev medlem: 03 mar 2010, 21:53
Inlägg: 1529
Ort: Kallinge
tharnvi skrev:
CoNa skrev:
Btw, du kan sköta kameran på en replay, precis som alla andra spel om du vill kolla en incident.

Hur? Jag har inte hitta några knappar mer än Num 4-6/2-8 som roterar kameran men de snurra bara runt och går inte att låsa.


http://youtu.be/9G-sVWVDJAU

_________________
Conny Näslund
Och inled mig inte i frestelsen.....jag hittar själv....


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 21:37 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
CoNa skrev:
tharnvi skrev:
CoNa skrev:
Btw, du kan sköta kameran på en replay, precis som alla andra spel om du vill kolla en incident.

Hur? Jag har inte hitta några knappar mer än Num 4-6/2-8 som roterar kameran men de snurra bara runt och går inte att låsa.


http://youtu.be/9G-sVWVDJAU

:great:

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 20 jun 2015, 22:51 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12902
Ort: Norrtälje
CoNa skrev:
När man pratar "sim eller arkad" är det fysiken man pratar om rent generellt.
Allt annat är ju bara en preferens om vilket GUi man gillar, eller hur bra övriga funktioner eller finesser det finns. Det avgör inte om det är "sim eller arkad" .

.. fast om man inte lagt in stöd för mer än en setup per bil, så finns det ett grundläggande feltänk, som är svår att förklara med annat än en total oförståelse för behoven hos en hyfsat "normal" simrejsare.
Det tyder på en mentalitet som inte är "sim" i mina ögon...
(utifrån mina förutsättningar, där jag inte ens provat spelet än :oops: )

CoNa skrev:
I grunden är det rF1 fysikmotor som har blivit ordentligt genomgången, bl.a är däck modellen lika den i rF2

Hmm, källor på det?
En del Blimey-människor var ju med och gjorde GTR2, men var de verkligen med hela vägen ens till rF1?
(Jag körde inte NFS shift spelen mycket, men inte gav de speciellt mycket RF1 vibbar :))

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 21 jun 2015, 00:21 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 aug 2006, 14:47
Inlägg: 7517
Ort: Karlstad
Roger W skrev:
Hmm, källor på det?
En del Blimey-människor var ju med och gjorde GTR2, men var de verkligen med hela vägen ens till rF1?
(Jag körde inte NFS shift spelen mycket, men inte gav de speciellt mycket RF1 vibbar :))

PC bygger på "The Madness Engine". Hur mycket av den som kommer från ISI's isiMotor2/gMotor2, som används i bla. rFactor, GT Legends, GTR2, Race 07, GTR Evolution, Raceroom, Game Stock Car och rFactor 2, är okänt men det är en helt ny motor byggd för flertrådad körning på flerkärniga och multi-processor system.
Min bedömning, helt subjektiv, är att fysiken är i stort den samma som vi känner från dessa spel men grafiken är helt egen.

_________________
Tobias Härnvi
Team PEGASUS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 21 jun 2015, 07:16 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare

Blev medlem: 03 mar 2010, 21:53
Inlägg: 1529
Ort: Kallinge
Ja, det är helt rätt. Grunden i gmotor finns där, men de har skrivit om den ganska radikalt.
Lite som ISI har gjort med gmotor/isimotor 2.5 som de kallar rF2 motorn för.
Önskar bara att de hade gjort om deras grafikmotor samtidigt :wink:

Om jag inte missminner mig kan man hitta rF loggan i "kredits rullen" på pC eller någon annanstans.

Grafiken är ju något helt annat, där har ju till exempel R3E sin egen grafikmotor också.
Men det har ju inget med hur bilarna uppför sig, bara hur det ser ut.

_________________
Conny Näslund
Och inled mig inte i frestelsen.....jag hittar själv....


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 21 jun 2015, 09:43 
Offline
Forumadministratör
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 aug 2006, 22:47
Inlägg: 8859
Ort: Stockholm
Man kan spara en setup per bil och bana Roger - inte bara en setup per bil.

_________________
Göran Strandh
Allting är lätt, om man kan det.
Win 10 64 bits, i7-4790K, 16 Gig ram, Geforce 980 / Tre skärmar 24 tum var, Ratt: Thrustmaster T300 GTE, Recarostol moddad by Anders Nilsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 21 jun 2015, 09:58 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12902
Ort: Norrtälje
Göran Strandh skrev:
Man kan spara en setup per bil och bana Roger - inte bara en setup per bil.

Ah, jag menade per bil och bana, men slarvade när jag skrev :)
Och det ÄR grovt feltänk - speciellt i en sim där man har vädereffekter!

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 25 jun 2015, 23:46 
Offline
Legend
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 aug 2006, 17:19
Inlägg: 12902
Ort: Norrtälje
Jag provade nu pCars litegrann!
Körde lite BMW 1M, Ariel Atom v8, nån Aston GT3 mfl.

Svårdefinierat spel.. Det känns slängigare och gungigare än GTR2 (typ "sladdigare"), och då har redan det spelet antagligen redan för höga slipangles för att vara realistiskt.

Jag hade svårt att få riktig känsla för spelet dock och vad det försöker vara.. Det är inte riktigt full hard core sim, men det är ju inte direkt lättkört heller för den delen. Ok, vissa bilar var rätt lättkörda och gick knappt att provocera in i trubbel, men det är svårt att känna greppet.. Ibland kunde bakvagnen släppa i turn in på vissa bilar, och jag hade väldigt svårt att veta när det var på gång, och svårt att känna i ratten när det faktiskt hände.

Många bilar verkar ha TC vilket känns lite meh. Vet inte om samma gäller stabilitetskontroll?
Jag mappade en knapp till TC och stabilitetskontroll, men det verkar ju inte gå att se visuellt nånstans i tex hubben vilket läge man är i?
(Jag kan ha inbillat mig men Ariel:en kändes ibland som den hade fler TC lägen än ett tex?)

Med H-låda verkar det inte att fuska utan koppling i nedväxlingarna alls, vilket känns lite surt för mig personligen. Jag kanske får fuska med autoclutch såhär i början..

Spelet har en del potential, så jag får nog testa mer :)
Intuitivt känns Assetto Corsa vettigare i fysiken, även om jag har svårt att hitta känsla där med.

_________________
Roger Wennström
Danielsson MotorSport virtual
Victory is an elusive wh*re
She is as easily mine
As she is yours


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 26 jun 2015, 16:26 
Offline
Formel Nissan förare
Formel Nissan förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 maj 2015, 17:11
Inlägg: 318
Ort: Stockholm
Jag har inte lirat Asetto Corsa, Simracing, rFactor2 och de där så jag kan inte jämföra med de spelen. Det enda jag kan jämföra med är Gran Turismo 6 och tidigare versioner i den serien som jag spelat åtskilliga timmar. Och där tycker jag Pcars väl matchar och t.om springer om GT i både känsla, men även grafikmässigt. Och ljudmässigt är Pcars i en helt annan liga än GT.

Jag tillbringade måååånga timmar på FFB:en för att få känslan i ratten när det väl släpper och jag har fått till det rätt så bra tror jag. Jag känner definitivt i ratten när det börjar släppa och jag måste motstyra. Så mitt tips är att gå igenom FFB:en och testa dig igenom skillnaden på alla inställningar.
Det finns mycket guider på nätet och hitta men ingen klockren så man får prova sig fram själv, det är min erfarenhet.

Tyvärr har jag ingen PC men funderar på att införskaffa en för att få tillgång till fler simmar. Jag kanske ändrar min uppfattning om Pcars när jag väl provat de andra :)

_________________
Playseat Evolution - T500RS wheel with T3PA pro pedals - TH8A shifter - GT Omega monitorstand. PC-specs: ASUS Z97-A motherboard, Intel Core i7 4790K 4Ghz 8 MB, ASUS Geforce GTX 980TI 6GB, HyperX Savage 16GB DDR3 RAM, Samsung SSD 250 GB, Toshiba 2TB HD, Win 10. 3 x ACER 24" XB240H 144 Hz G-sync, Nvidia surround setup. Buttkicker Gamer 2 with Simvibe-software.
////Project CARS 2 Gold member
JDM-fantast


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 14 jul 2015, 17:58 
Offline
Formel 1 förare
Formel 1 förare

Blev medlem: 04 aug 2006, 16:07
Inlägg: 2374
Ort: Katrineholm
Har kört några varv på spa med Z4an.
fysiken är inte alls lika detaljerad som som ACs fysik.
knappt nån feedback från chassit eller däcken här.
(ska testa lite mer inställningar för FF och ljuden och se om det går att förbättra)

men jag tror att största problemet är att dom flesta banorna utanför UK inte är laserscannade.
så man ska nog inte lägga all fokus vid fysiken.

SPA i PC är ju som att köra runt på en jämn plåt med ett lager såpa på.
slip and slide mest hela tiden.
den känslan finns iofs även i AC med den hemmasnickrade Donington banan.
känslan av att köra på en riktig bana finns inte.

jag har inte testat Brands i PC som ska vara laserscannad än men jag antar att feedbacken är bättre där.

en gång laserscannade banor alltid laserscannde banor ;)
det tar emot att köra banor som saknar alla smågupp som dom laserscannade banorna har.
dom känns helt enkelt inte lika levande.

grafiken däremot är ju toksnygg!
man får gnugga sig i ögonen ibland och kolla två gånger om det är ett spel man kör eller om det är på riktigt :)
grafiken är riktigt realistisk med alla ljuseffekter.

jag kör GTX 780 SLI och med maxad grafik i 1080P så ligger FPSen runt 100-120 hela tiden.
flytet med 120Hz skärmen kan inte bli bättre än så här.
med ett GTX 780 så orkar inte FPSen upp i mer än 60-70 med maxad grafik.

kunde man kombinera lite här för att få den ultimata SIMen så skulle jag slänga ihopp ACs fysik med PCs grafik.
den kombinationen skulle vara svårslagen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Project CARS, simulator eller simcade?
InläggPostat: 15 jul 2015, 11:21 
Offline
Formel 3000 förare
Formel 3000 förare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 aug 2006, 17:42
Inlägg: 1031
Ort: Jönköping
Patrik Gårdewall skrev:
kunde man kombinera lite här för att få den ultimata SIMen så skulle jag slänga ihopp ACs fysik med PCs grafik.
den kombinationen skulle vara svårslagen.


Då hade jag fan inte lämnat datorn :b5:

Trots påskruvad grafik i pCars så får jag riktigt vettig prestanda.

_________________
http://www.martinoberg.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
SSR Theme By Erix © 2007-2008
SSR Theme Based off Revival Theme Based off SubLite By Echo © 2007-2008 Echo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2008